Werkwijze

Ik haal je thuis op, of we spreken buiten op school af, en gaan dan daar in de buurt wandelen. Al lopend gaan we praten over jou, over dingen die jou blij maken, die bij jou horen, maar ook wat jij lastig vindt en wat er voor nodig is om daar geen last meer van te voelen. Het is vaak makkelijker praten als je niet iemand de hele tijd hoeft aan te kijken. We kunnen staren naar de natuur, zittend op een bankje of op de grond als je die dag niet zo’n zin hebt om te lopen, of we gaan een stuk wandelen. Allemaal goed!

Corona

Hoe gaat het met de begeleiding nu in de coronatijd? Praktijk Uitgelaten volgt de RIVM-richtlijnen. Mocht je last hebben van verkoudheidsklachten (als niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging tot 38 graden), koorts, en/of benauwdheidsklachten, dan kunnen we de afspraak verzetten òf via beeldbellen laten verlopen. Mocht je je sowieso prettiger voelen bij beeldbellen, dan kan je dit aangeven.

We gaan vaak het bos in!

Kennismakingsgesprek

We starten met een gratis kennismakingsgesprek van max. 30 minuten.  Dan krijg je een indruk wie ik ben en of dat bij je past. Zo ja, dan bespreken hoe vaak we afspreken en plannen we alvast wat in.

Zonder ouders

De nadruk ligt op gesprekken met jou als jongere of (jong)volwassene. Mocht het echt nodig zijn, dan kan ik ook partijen als ouders en de school betrekken. Ik zal niet zonder je toestemming contact met derden opnemen, hier maken we samen afspraken over.

Voorbeelden van wat we samen kunnen doen

Het belangrijkste wat we doen is al wandelend met elkaar praten. Tijdens het wandelen kunnen we de natuur actief gebruiken als dat passend is. Ik vraag je bijvoorbeeld om om je heen te kijken en te vertellen wat je dan opvalt. De natuur kan ons zo helpen om symbool te staan voor dingen uit ons leven. We kunnen bijvoorbeeld een kruispunt gebruiken om keuzes die je hebt te maken uit te beelden en te gaan ‘uit proberen’. De natuur helpt ons zo een handje!

Andere oefeningen kunnen zijn:

  • inzicht krijgen in boosheid (met behulp van zogenaamde ‘boosheidsthermometer’)
  • jouw plek in het gezin (familie ‘opstellen’ met behulp van elementen uit de natuur of als we binnen blijven met kaartjes)
  • rust terug krijgen in het lijf bij spannende momenten (ademhalingsoefeningen)
  • oefeningen voor kinderen met gescheiden ouders (KIES voor mij)

Aangesloten bij het SKJ
Aangesloten bij het SKJ
Aangesloten bij de BPSW
Aangesloten bij de BPSW
Gecertificeerd KIES-coach
Gecertificeerd KIES-coach

Onvrede melden
Aangesloten bij Er Is Iets Misgegaan klachtenregeling